Daar preek je me wat Daar preek je me wat
In het winterseizoen komen we een paar keer bij elkaar om na te praten over de dienst. We hebben een gesprek met elkaar aan de hand van de volgende vragen:
  • Wat heb je gehoord?
  • Wat is de boodschap?
  • Wat neem je mee voor komende week?
Deze besprekingen kunnen heel boeiend zijn om het thema of het onderwerp van de dienst nog wat nader uit te werken. Het houdt ons ook scherp of we de boodschap goed overbrengen. U hoeft zich niet van tevoren op te geven voor deze bijeenkomsten. De activiteit staat aangekondigd op de nieuwsbrief.

Opgave via Bouwstenen is niet nodig. De data voor het seizoen 2023-2024 zijn: 8 oktober, 29 oktober, 3 december, 14 januari, 25 februari en 5 mei.

Lectoren Lectoren
We nodigen u graag uit om zo nu en dan een schriftlezing te verzorgen tijdens de kerkdienst. Enkele dagen van tevoren ontvangt u de teksten die u mag lezen. We lezen in de kerk uit de Nieuwe Bijbelvertaling. Er zijn weer enkele plaatsen beschikbaar voor nieuwe lectoren.

Seiderviering Seiderviering
In de Stille- of Goede Week, op woensdagavond 27 maart 2024, organiseren we een “Seiderviering”. Seider of Séder, wat is dat eigenlijk? Het is de maaltijd die de joden gebruiken voorafgaande aan het Paasfeest (Pesach). Het is het eten.... en drinken.... terwijl het verhaal van de uittocht uit Egypte wordt vertelt. Voor ons Christenen worden ook elementen in het verhaal zichtbaar die verwijzen naar het Lam dat voor ons gestorven is.... en opgestaan.

Deze avond is bedoeld voor iedereen én zeker ook voor gezinnen. We zingen samen, we lezen en bidden samen, we eten samen.... mogelijk zó als Jezus samen kwam op de avond voordat hij werd gevangengenomen. De Seiderviering wordt gehouden in de kerk.

Opgave van tevoren is nodig in verband met de voorbereidingen van de gerechten en de ingrediënten. Welkom op deze leerzame avond! Opgave via de Bouwstenen.

Vespers Vespers
Het afgelopen seizoen zijn we gestart met de avond-vespers. Komend seizoen willen we daarmee doorgaan. Er komen vier avonden. We gaan elke vesper afzonderlijk met de wijk en de ouderling of kerkelijk ondersteuner organiseren. Van tevoren komen we een avond bij elkaar. We bespreken de vesper. Anders dan bij een eredienst is het geen “invullesje” maar veel meer naar hoe we het zouden willen. Soms is het ook gewoon wat proberen. Durft u het aan? De data van de wijk-vespers in 2023-2024 zijn:
  • Zondagavond 8 oktober, 19.00 uur.
  • Zondag 11 februari 2024, 19.00 uur.
  • Zondag 14 april, 19.00 uur.
  • Zondag 2 juni, 19.00 uur.
Avondactiviteiten doordeweeks beginnen om 19.30 uur. Avondvieringen op zondag beginnen om 19.00 uur.